Dvoje ljudi poginulo, a 45 povređeno u saobraćajnim nezgodama! Hitno se oglasio MUP, crne brojke se samo nižu
Sneg na putu, Foto: RINA

jezivo!

Dvoje ljudi poginulo, a 45 povređeno u saobraćajnim nezgodama! Hitno se oglasio MUP, crne brojke se samo nižu

Saobraćajne nesreće događale su se svako malo

Objavljeno: 19:49h

U utorak, 24. decembra na putevima u Srbiji, zbog jakog nevremena i snega, dogodilo se 118 saobraćajnih nesreća u kojima su dve osobe izgubile život, dok je 11 osoba teško povređeno. Čak 34 osobe lakše je povređeno.

U Smederevu je poginuo mladić (23), a u Somboru vozač (51) putničkog vozila.

Uzroci nesreća

Jako nevreme i snežna oluja izazvali su haos na putevima u utorak. Saobraćajne nesreće događale su se svako malo, a prema podacima MUP na teritoriji Srbije u 24 sata dogodilo se čak 118 saobraćajnih nesreća.

Najčešći uzroci saobraćajnih nesreća koje su se dogodile tokom jučerašnjeg dana bila je neprilagođena brzina uslovima saobraćaja i stanju puta, kao i gubitak kontrole nad vozilom usled klizavog kolovoza prekrivenog snegom i ledom.

- S obzirom na predstojeće novogodišnje praznike i veliki broj proslava, Ministarstvo unutrašnjih poslova apeluje na vozače da ne upravljaju vozilom ukoliko su konzumirali alkohol ili psihoaktivne supstance. Takođe apelujemo na vozače da vožnju prilagode vremenskim uslovima, imajući u vidu pojavu magle i snežne padavine - upozorili su iz MUP-a za "Blic".

saobraćajni kolaps, Saobraćaj, Kolaps, Sneg, Zima, Sneg u Beogradu
foto: BETAPHOTO Ivana Jovanovic, Printscreen/Instagram/192.rs, printscreen/instagram/serbialive_beograd, Printscreen/Instagram/Moj_beograd

Dve žrtve snežne oluje

Prva žrtva nevremena u Srbiji bio je mladić Vladimir J. (23) koji je poginuo u saobraćajnoj nesreći kod Smedereva. On je usled usled velikog snega proklizao kolima i sudario se sa cisternom i nastradao na licu mesta.

Druga žrtva jučerašnjeg nevremena u Srbiji je muškarac (51) koji je poginuo u saobraćajnoj nesreći u naselju Doroslovo u Somboru, kada je izgubio kontrolu nad vozilom i sleteo sa puta, a zatim udario u drvo.

Kako se ponašati na putu tokom nevremena

U vremenskim uslovima kakvi su bili u utorak u Srbiji, uvek je najsigurnije garažirati vozilo i ne kretati na put, ali ukoliko to ipak činite, važno je znati kako se ponašati tokom vožnje, ukoliko vas zadesi poledica na putu ili ako vas negde susretne snežna vejavica, zaveje i zaglavi.

Kada se na putu nalazi led, postoji izuzetno malo ili najčešće ne postoji nikakvo trenje i otpor koji bi pneumatike usmeravao tamo gde želite. Pošto su, dakle, tehnički uslovi nešto na šta se ne možete osloniti, jedini način da vožnja u uslovima ledene kiše bude iole bezbedna jeste – ljudski faktor.

- Prvi i osnovni savet kada je led na kolovozu jeste da, jednostavno, ne vozite. Ako ste već na putu, osnovni saveti su da vozite sporo i budite oprezni, poštujući svu signalizaciju uz pravljenje velikog odstojanja od vozila koje se nalazi ispred vas – kratko kažu saobraćajci.

Kako kočiti na zaleđenom putu

Ako ste ipak na zaleđenom putu, korišćenje kočnica predstavlja najveći izazov. Jasmina Bončić, instruktorka vožnje iz Auto-škole “Desetka plus”, objasnila je ranije da je uslov za bezbedno kočenje procena razdaljine koja je za to potrebna.

Zima
foto: Printscreen/Instagram/192.rs

- Nema tu preteranog kočenja, već se koči motorom u kombinaciji sa blagim pritiskanjem pedale nožne kočnice. Koči se postepeno kako bi se izbegla blokada točkova. Ako točkovi blokiraju, vozilo proklizava i gubi se kontrola. Tada treba otpustiti kočnicu, zatim postepeno zakočiti, a istovremeno kočiti motorom - preći u manji stepen prenosa, odnosno prebaciti menjač u nižu brzinu - rekla je za RTS Bončićeva.

Kako je objasnila, “na nizbrdici nikako ne treba juriti, već kočiti lagano, nežnim spuštanjem i podizanjem stopala s kočnice”.

Skretanje na poledici

Ništa manje izazovno od kočenja, jeste i skretanje na poledici. Pre nego što se uđe u krivinu, kako savetuju saobraćajni stručnjaci, treba usporiti kako bi se očuvala stabilnost vozila.

- Potrebno je okretati volan lagano, ali ako se oseti da je prednji deo vozila neupravljiv odmah treba skloniti nogu sa papučice gasa, usporiti i blago kočiti ako je potrebno. Ako se zadnji deo vozila zanese, tada se lagano dodaje gas da bi se auto vratio na pravac. U krivinama preporučljivo je voziti sporo ujednačenom brzinom da bi se izbeglo zanošenje vozila – kažu oni.

Zašto je važno kretati iz druge brzine

Konačno, ako vam automobil u ovakvim uslovima stane, potrebno je znati na koji način ga ponovo najbezbednije moguće staviti u pogon.

- Da bi se sprečilo proklizavanje treba krenuti lagano i postepeno ubrzavati. Ako točkovi proklizaju, ili se auto zaglavi u snegu, treba krenuti iz druge brzine jer se tako smanjuje sila koja deluje na točkove i povećava pogonska snaga. Ako auto ima automatski menjač, treba uključite winter režim – savetuju saobraćajni stručnjaci.

Bonus video:

01:33

Sneg izazvao kolaps širom Srbije

(Espreso/blic/TM)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.